Статут закладу

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Заклад дошкільноїосвіти«Білозерський ясла-садок комбінованого типу № 4 Білозерської селищної ради Херсонської області»створено на підставі рішення  Білозерської селищної ради від 27.02.2001 року № 110.
Білозерський ясла-садок комбінованого типу № 4 Білозерської селищної ради Херсонської областіє правонаступником Білозерського ясел-садка № 4 Білозерського району Херсонської області.
Повна назва закладу дошкільної освіти –Білозерський ясла-садок комбінованого типу № 4 Білозерської селищної ради Херсонської області(надалі – заклад).
Скорочена назва – Білозерський ясла-садок № 4.
1.2. Юридична адреса закладу :
75000,
вул. Пушкіна, 109
смт Білозерка,
Білозерський район,
Херсонська область, 
тел. 0554733764
1.2. Засновником закладу є Білозерська селищна рада (надалі – засновник). Уповноваженою особою Білозерської селищної ради є відділ освіти, культури, молоді та спорту Білозерської селищної ради Херсонської області (надалі – відділ освіти, культури, молоді та спорту).
1.3. Заклад діє як комунальний. Власником майна є територіальна громада в особі Білозерської селищної ради.
1.4. Заклад утримується за рахунок бюджету Білозерської селищної ради.
Засновник або уповноважена ним особа здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їхнє господарське обслуговування, дотримання в них вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм, харчування та медичне обслуговування дітей.
1.5. Заклад як суб’єкт господарювання є неприбутковим закладом, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері дошкільної освіти.
1.6. Заклад є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.
1.7.         Головною метою діяльності закладу єзабезпечення реалізації прав дитини на здобуття дошкільної освіти, створення умов для цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.
1.8. Головними завданнями закладу є:
·       збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;
·       виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
·       формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
·       виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
·       здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї.
1.9. Заклад у своїй діяльності керуєтьсяКонституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади,рішеннями Білозерської селищної ради та її виконавчого комітету, наказами відділу освіти, культури, молоді та спорту Білозерської селищної ради та цим Статутом.
1.10. Заклад самостійно приймає рішення і діє в межах компетенції, передбаченої  законодавством України, та на підставі цього Статуту.
1.11.    Заклад несе відповідальність перед особою, суспільством ідержавою за:
·       безпечні умови освітньої діяльності;
·       реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;
·       забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
·       дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
·       дотримання фінансової дисципліни, збереження матеріально-технічної бази.
1.12. Мовою освітнього процесу в закладі є державна мова.
1.13. Заклад дошкільної освіти:
·       задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті дошкільної освіти;
·       забезпечує відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти;
·       створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;
·       формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;
·       сприяє збереженню та зміцненню здоров'я,розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;
·       здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім'єю;
·       є осередком поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку;
·       планує свою діяльність та формує стратегію розвитку закладу;
·       формує освітню програму закладу;
·       забезпечує добір і розстановку кадрів;
·       відповідно до Статуту утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи (відділення, групи);
·       додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
·       здійснює інші повноваження відповідно до Статуту.
1.14. Заклад є інформаційно відкритим і підзвітним суспільству, формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та зобов’язаний оприлюднювати на своєму веб-сайті відкритий доступ до такої інформації та документів:
•        статут закладу;
•        ліцензія на провадження освітньої діяльності;
•        структура та органи управління закладу;
•        кадровий склад закладу згідно з ліцензійними умовами;
•        освітні програми, що реалізуються в закладі, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
•        територія обслуговування, закріплена за закладом його засновником;
•        ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
•        мова (мови) освітнього процесу;
•        наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
•        матеріально-технічне забезпечення закладу;
•        результати моніторингу якості освіти;
•        річний звіт про діяльність закладу;
•        правила прийому до закладу;
•        умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
•        перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати (у випадку наявності);
•        інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу або на вимогу законодавства.
1.14.1. Заклад, у разі отримання публічних коштів, оприлюднює  на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
1.14.2. Інформація та документи, передбачені частинами другою і третьою статті 30 Закону України «Про освіту», якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом. 
1.15. З метою постійного та послідовного підвищення якості освітніх послуг та формування довіри суспільства до закладу дошкільної освіти у закладі створена внутрішня система забезпечення якості освіти, складовими якої є:
·                   стратегія (політика) та процедура забезпечення якості освіти;
·                   система та механізми академічної доброчесності;
·                   оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
·                   оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних працівників;
·                   оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу;
·                   забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;
·                   забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом;
·                   створення у закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
1.16. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти  забезпечує директор закладу в межах наданих йому повноважень.
1.17. Функціонування зовнішньої системи забезпечення якості освіти  забезпечують визначені законодавством органи і установи, що відповідають за забезпечення якості освіти.
1.18. Заклад має право:
·       на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи;
·       створювати інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами;
·       створювати сімейні, прогулянкові групи, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров'я дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку;
·       визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу, що відповідають освітній програмі;
·       в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні освітні програми;
·       використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
·       отримувати кошти і матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
·       залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження в порядку, визначеному законодавством України;
·       укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами, запрошувати на роботу спеціалістів (у тому числі закордонних) на договірних (контрактних) умовах або шляхом укладання трудових угод, угод про співробітництво у встановленому законодавством порядку;
·       надавати платні послуги, які відповідно до законодавства можуть надаватися комунальними закладами освіти;
·       здійснювати інші види діяльності, які не заборонені законодавством України і сприяють розвитку закладу та реалізації його мети.
1.19. Заклад відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.
1.20. Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність закладу. У закладі забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань.
1.21. Керівництву закладу, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати вихованців до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.
1.22. Керівництву закладу, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати працівників закладу до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями).
1.23. Вихованці не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).
1.24. Взаємовідносини закладу з юридичними та фізичними особами визначаються угодами про співробітництво, укладеними між ними.

ІІ. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ

 2.1. Заклад дошкільної освіти розрахований на 93 місця.
 2.2.  Групи комплектуються за віковими ознаками.
 2.3.  У  закладі функціонують групи загального розвитку для дітей віком від 2-хдо 6-ти (7-ми) років (група раннього віку, молодша, середня та старша групи).
2.4. У закладі можуть бути створені різновікові, інклюзивні, сімейні, прогулянкові групи, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров'я дітей, їх розумового, психологічного та фізичного розвитку.
2.5. Наповнюваність груп у закладі освіти становить:
·        для дітей віком від двох до трьох років – до 15 осіб;
·        для дітей віком від трьох до шести (семи) років – до 20 осіб;
·        різновікові – до 15 осіб;
·        з короткотривалим і цілодобовим перебуванням дітей – до 10 осіб;
·        в оздоровчий період – до 15 осіб;
·       в інклюзивних групах – до 15 осіб (з них не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами).
Засновник може встановлювати меншу наповнюваність груп у закладі.
2.6. Зарахування, відрахування та переведення вихованців до закладу дошкільної освіти здійснюється у порядку, затвердженомуМіністерством освіти і науки України.
2.6.1. Зарахування дитини до закладуздійснюється за наказом директора на підставі:
·       заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
·       свідоцтва про народження дитини (копії);
·       медичної довідки про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дитячий садок;
·       довідки лікаря про епідеміологічне оточення;
·       для дітей пільгової категорії – документів про право користування пільгами.
2.6.2. За дитиною зберігається місце у закладі у разі її  хвороби, карантину,   санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють(75 днів), а також у літній період.
 2.6.3.   Відрахування дітей із закладу здійснюється:
·         за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють;
·          на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування уцьому закладі;
·         у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування протягом двох місяців.
2.6.4.Адміністрація закладу зобов’язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.
2.7. Діти, які виховуються в домашніх умовах, зараховуються до групи соціально-педагогічного патронату, до складу якої можуть входити діти різного віку. Такі діти включаються до спискового складу вихованців закладу.
2.7.1. Інформація про дітей, які охоплені соціально-педагогічним патронатом,обов’язкововідображується  у статистичній звітності (форма 85-к).
2.7.2. Соціально-педагогічний патронат дітей і сімей здійснюєтьсяза місцем їхнього проживання відповідно до Положення про соціально-педагогічний патронат в умовах закладу дошкільної освіти.

ІІІ. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ

3.1.    Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом 10,5 годин.             
3.2.   Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні.
3.3.   Щоденний графік роботи  дошкільного закладу:з 7.00 до 17.30.
3.4. За бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, у закладі може встановлюватися гнучкий режим роботи.

ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 4.1.  Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і   закінчується 31 травня    наступного року. З 1 червня до 31 серпня проводиться оздоровлення дітей.                                                                             
 4.2.  Заклад організовує свою роботу самостійно, відповідно до освітньої програми – єдиного комплексу освітніх компонентів, спланованих і організованих для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, виконання вимог якого є обов’язковим.
Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, щомістить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті.
4.2.1. Освітня програма містить:
·       загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;
·       перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;
·        форми організації освітнього процесу;
·        опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
·        інші освітні компоненти (за рішенням закладу дошкільної освіти).
4.2.2. Зміст освітньої програми передбачає:
·       формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
·       виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
·       утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
·        розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
4.2.3.Освітня програма передбачає набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
4.2.4. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується директором.
4.2.5. На основі освітньої програми складається план роботи, що конкретизує організацію освітнього процесу, як правило, на навчальний рік та оздоровчий період.План роботи затверджується директором.
4.3. Щоденна кількість і послідовність занять визначається розкладом, складеним відповідно до Базового компоненту  дошкільної освіти, санітарно-гігієнічних, педагогічних вимог, схваленим педагогічною радою і затвердженимдиректором.
4.4. Заклад організовує освітній процес за такими пріоритетними напрямами:
·        фізкультурно-оздоровчий;
·        еколого-валеологічний.
4.5. Запровадження експериментальних освітніх програм можливе лише за рішенням Міністерства освіти і науки України.
4.6. Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми Міністерством освіти і науки України, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
4.7. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом дошкільної освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.


V. ОРГАНІЗАЦІЯХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ

5.1.У закладі встановлено триразове харчування дітей з використанням натурального набору продуктів, визначених Міністерством охорони здоровя спільно з Міністерством освіти і науки України та іншими нормативними документами.
5.2. Порядок забезпечення продуктами харчування здійснюється відповідно до нормативних документів, що регламентують таку діяльність.
5.3. Організація та відповідальність  за харчування дітей покладається на засновника та директора закладу.
5.4. Контроль і державний нагляд за якістю харчування у закладіпокладаються на Білозерську селищну раду (або уповноважену нею особу), Білозерське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області та відповідні органи управління охорони здоров'я.
5.5. Контроль   за   організацією   та   якістю   харчування, вітамінізацією страв,  закладкою продуктів харчування,  кулінарноюобробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю   зберігання,   дотриманням   термінівреалізації  продуктів  покладається  на  медичного  працівника  тадиректора закладу.
5.6. Порядок встановлення плати за харчування дитини у закладі визначається Кабінетом Міністрів України.
5.6.1. Батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у розмірах, визначених рішенням сесії Білозерської селищної ради.
5.6.2. Пільгові умови оплати харчування дітей з багатодітних,  малозабезпечених сімей та інших категорій, які потребують соціальної підтримки, надаються за рішенням сесії Білозерської селищної ради за рахунок коштів місцевого бюджету.
5.6.3. Білозерська селищна рада забезпечує безкоштовним харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».

VІ. ОРГАНІЗАЦІЯМЕДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ

6.1. У закладі діти забезпечуються постійним медичним обслуговуванням на безоплатній основі, що здійснюється медичним працівником, який входить до штату закладу, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
6.2. Органи та заклади охорони здоров'я разом з відділом освіти, культури, молоді та спортуздійснюють контроль за дотриманням санітарного законодавства у закладі, щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд дітей, моніторинг і корекцію стану їх здоров'я, несуть відповідальність за додержання санітарно-гігієнічних норм, проведення лікувально-профілактичних заходів у закладі. 

VІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

7.1. Учасниками освітнього процесу у закладі є:
·        діти дошкільного віку (вихованці);
·       педагогічні працівники: директор, вихователь-методист, вихователі, музичний керівник та інші спеціалісти;
·        помічники вихователів;
·        медичний працівник;
·        батьки або особи, які їх замінюють;
·        батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу;
·        асистенти дітей з особливими освітніми потребами;
·       фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
7.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.
7.3. Діти дошкільного віку мають гарантоване державою право на:
·        безоплатну дошкільну освіту;
·       безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
·       захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди їхньому здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
·        безоплатне медичне обслуговування у закладі;
·       захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження гідності;
·        здоровий спосіб життя.
7.4. Педагогічними працівниками закладу повинні бутиособи з високими моральними якостями, які мають вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та (або) професійну кваліфікацію педагогічних працівників, забезпечують результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.
7.5. До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
7.6. Прийняття та звільнення з роботи педагогічних та інших працівників, інші трудові відносини вирішує директор закладу.
7.7. Педагогічне навантаження на тиждень (час, призначений для здійснення освітнього процесу) вихователя групи загального типу,вихователя інклюзивної групи, асистента вихователя інклюзивної групи,соціального педагога,практичного психолога, практичного психолога закладу з інклюзивними групами,музичного керівника,інструктора з фізкультури,вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда, керівника гуртка, вихователя-методиста, що відповідає тарифній ставці, визначається Законом України «Про дошкільну освіту».
Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників закладу встановлюються Кабінетом Міністрів України.
7.8. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.
7.9. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу обсягом менше тарифної ставкивстановлюється лише за його письмовою згодою у порядку, передбаченому законодавством України.
7.10. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою програмою та іншими документами, що регламентують діяльність закладу, здійснюється лише за їх згодою.
7.11. Педагогічні працівники закладу обов'язково, як правило, один раз на п'ять років проходять атестацію відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, встановлюється його кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії, спеціаліст вищої категорії); вихователям, музичним керівникам та інструкторам з фізкультури  може бути присвоєно педагогічне звання  «Вихователь-методист», вихователям-методистам – «Старший вихователь», учителям усіх спеціальностей – «Старший учитель», «Учитель-методист».
Положення про кваліфікаційні категорії та педагогічні звання затверджуються Міністерством освіти і науки України.
7.12. Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
7.13. Педагогічні працівники закладу мають право на:
·       академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
·        педагогічну ініціативу;
·       розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів;
·        підвищення кваліфікації, перепідготовку;
·       вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
·       позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
·       доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
·        відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
·        справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
·        захист професійної честі та гідності;
·       індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
·       забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництвав порядку, передбаченому законодавством;
·       забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями в порядку, передбаченому законодавством;
·        безпечні і нешкідливі умови праці;
·        додаткову оплачувану відпустку;
·        участь у громадському самоврядуванні закладу;
·        участь у роботі колегіальних органів управління закладу;
·       внесення керівництвузакладу та органам управління освітою пропозицій щодо поліпшення освітньої роботи;
·       об’єднання у професійні спілки та інші об’єднання громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
·        порушення питань захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
7.14. Педагогічні працівники закладу зобов’язані:
·       постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
·       виконувати освітню програму для досягнення вихованцями передбачених нею результатів;
·        обєктивно оцінювати результати освітнього процесу;
·       сприяти розвитку здібностей вихованців, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
·        дотримуватися академічної доброчесності;
·        дотримуватися педагогічної етики;
·       поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
·       настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства, повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та довкілля;
·       формувати у вихованців прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
·       захищати вихованців під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою;
·       додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу, виконувати свої посадові обов’язки.
7.15. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором.
7.16. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, несуть відповідальність згідно із законом.
7.17. За порушення академічної доброчесності (фальсифікацію, фабрикацію, академічний плагіат, обман, хабарництво) педагогічні працівники закладу можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
·         відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
·         позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
7.18. Права та обов’язки інших працівників визначаються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку закладу та відповідними договорами.
7.19. Працівники закладу закладу  у  відповідності  до
статті   26   Закону  України  "Про  забезпечення  санітарного  та
епідемічного благополуччя   населення"   проходять
періодичні безоплатні  медичні  огляди.
7.20. Працівники закладу несуть відповідальністьза збереження життя,  фізичне і психічне здоров'я дітей згідно із законодавством.
7.21. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
Батьки вихованців мають право:
·       обирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
·        обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;
·       звертатися до закладу та відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
·       захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси своїх дітей;
·       бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини;
·       завчасно отримувати інформацію про всі заплановані та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини.
7.22. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:
·       забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;
·       своєчасно вносити плату за харчування дитини в дошкільному закладі у встановленому порядку;
·       своєчасно   повідомляти про можливість відсутності або хвороби дитини;
·       постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дитини;
·       створювати належні умови для розвиткуприродних задатків, нахилів та здібностей дитини, формувати навички здорового способу життя;
·       виховувати у дітей любов до України, повагу додержавної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до довкілля;
·       виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком;
·       поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
·       формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
·       настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
·        дотримуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу.
7.23. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків щодо дитини, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

ІІ. УПРАВЛІННЯ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ

8.1. Управління закладом у межах повноважень, визначених законами та цим Статутом здійснюють:
·       Білозерська селищна рада в особі відділу освіти, культури, молоді та спорту;
·       директор закладу;
·       педагогічна рада;
·       загальні збори колективу (конференція) закладу;
·       рада закладу.
8.2. Директор здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність.
8.3. Директор є представником закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та цим Статутом.
8.4. Директором закладу дошкільної освіти може бути особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
8.5. Директор закладу призначається на посаду та звільняється з посади відділом освіти, культури, молоді та спорту Білозерської селищної ради.
8.6. Директор закладу в межах наданих йому повноважень:
  • організовує діяльність закладу освіти;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу;
·         призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
·         здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональнийдобір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
·         забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітньої програми;
·         забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
·         забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу;
  • сприяє здоровому способу життя вихованців та працівників закладу;
·         забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних та протипожежних норм і правил, вимог техніки безпеки;
·         розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
·         підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
·         захищає вихованців під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
  • видає у межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання;
  • щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу (конференції);
  • здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
8.7. Колегіальним постійно діючим органом управління закладом є педагогічна рада, повноваження якої визначаються цим Статутом.
8.7.1. Педагогічна рада створюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників.
8.7.2. До складу педагогічної ради закладу входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
8.7.3. На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.
8.7.4. Головою педагогічної ради закладу є його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.
8.7.5. Педагогічна рада закладу:
·       схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
·       формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
·       розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
·       визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
·       затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
·       обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
·       затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
·       заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
·       розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
·       визначає шляхи співпраці закладу з сім’єю;
·       ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
·       розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
·       має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
·       розглядає інші питання, віднесені законом та(або) установчими документами закладу до її повноважень.
Рішення педагогічної ради закладу вводяться в дію наказом директора.
8.8. У закладі можуть діяти:
·        органи самоврядування працівників закладу;
·        органи батьківського самоврядування;
·        інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
8.9. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу (конференція), що скликаються не менш як один раз на рік.
8.9.1. Делегати загальних зборів колективу (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких категорій:
·        працівників закладу – зборами трудового колективу;
·        батьків, представників громадськості –батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить 2 роки.
8.9.2. Загальні збори колективу (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів з кожної категорії. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
8.9.3. Право скликати збори (конференцію) мають голова ради закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу, засновник, відділ освіти, культури, молоді і спорту.
8.9.4. Загальні збори колективу:
·        приймають Статут, зміни і доповнення до нього;
·       обирають  раду закладу,  її  членів  і  голову,встановлюють терміни її повноважень;
·       заслуховують  звіт директора закладу, голови ради закладу з  питань  статутної діяльності, дають їй оцінкушляхом таємного або відкритого голосування;
·       розглядають   питання   навчально-виховної,   методичної   тафінансово-господарської діяльності закладу;
·       затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвиткузакладу.
8.10.У закладі за рішенням загальних зборів колективу (конференції) створюється і діє рада закладу (надалі – Рада), діяльність якої регулюється цим Статутом та Положенням про раду закладу.
8.10.1. Рада є вищим виконавчим органом громадського самоврядування закладу, який виконує дорадчі функції з питань, що стосуються організації освітнього процесу, зміцнення матеріально-технічної  бази закладу освіти, організації дозвілля та оздоровлення дітей, сприяння правовому та соціальному захисту учасників освітнього процесу.
8.10.2. У своїй діяльності Рада керується Конституцією України,законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законами та нормативними актами, документами, що регулюютьдіяльність закладу, а саме:
·        Статутом;
·        Правилами внутрішнього трудового розпорядку;
·        Положенням про Раду закладу.
8.10.3.  Метою діяльності Ради є:
·       об'єднання зусиль педагогічногоколективу, батьків і громадськості  щодо  розвитку закладу та удосконалення освітнього процесу;
·       сприяння створенню належнихумов для ефективної роботи закладу;
·       формування позитивногоіміджутадемократичногостилюуправління закладом;
·       підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією освітнього процесу.
8.10.4. Основними завданнями діяльності Ради є:
·       сприяння реалізації положень чинного законодавства щодо дошкільної освіти;
·       визначення стратегічнихзавдань,пріоритетнихнапряміврозвитку закладу;
·       сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу та оздоровлення дітей;
·       сприяння взаємодії педагогічного та батьківського колективів, спрямованої на поліпшення якості освітнього процесу;
·       організаційне та методичне сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної та оздоровчої бази закладу;
·       стимулювання моральноготаматеріальногозаохочення учасників освітнього процесу;
·       сприяння розвитку творчої ініціативи педагогів щодо пошуку та впровадження у встановленому порядку експериментів, організації науково-дослідної роботи;
·       всебічне зміцнення зв'язків між родинами вихованців та закладом з метою забезпечення єдності освітнього процесу;
·       сприяння соціально-правовому захисту учасників освітнього процесу.
8.10.5. Рададіє на засадах:
·       добровільності членства;
·       демократії, законності, гласності;
·       пріоритету прав людини, поєднаних інтересів особи, суспільства, держави;
·       організаційної самостійності в межах, визначених законодавством;
·       колегіальності ухвалення рішень;
·       відповідальності перед місцевою громадою, педагогами,  батьківською громадськістю;
·       співпраці з органами управління освіти та громадськими організаціями.
8.10.6. Рада закладу відповідно до мети і завдань діяльності:
·        організовує виконання рішень загальних зборів колективу (конференції);
·        вносить пропозиції засновнику щодо зміни типу, статусу, напрямів діяльності тощо;
·        сприяє формуванню мережі груп закладу,обгрунтовуючи засновнику їїдоцільність;
·        здійснює громадський контроль   за   виконаннямСтатуту закладу;
·        визначає і затверджує режим роботи закладу;
·        заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора з питань освітньої та фінансово-господарськоїдіяльності;
·        підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання і вихованнята подає пропозиції педагогічній раді та відділу освіти, культури, молоді та спорту;
·        виносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти, культури,  молоді та спорту пропозиціїщодо моральногоіматеріальногозаохочення учасників освітньогопроцесу;
·        бере участь в розробці програм розвитку закладу, в організації та проведенні заходів, спрямованих на розвиток науково-методичної, матеріально-технічної, спортивної та оздоровчої бази закладу;
·        сприяєпередплаті періодичних видань;
·        виступає ініціаторомпроведення добродійних акцій(ярмарків,конкурсів тощо);
·        розглядає питання родинного виховання, сприяє педагогічній освіті батьків;
·        бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, вобстеженні житлово-побутових умов вихованців, які   перебувають   внесприятливих соціально-економічних умовах;
·        організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням вихованців;
·        ініціює заходи щодо запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності;
·        у відповідному порядку сприяє вирішенню інших питань щодо соціально-правового захисту учасників освітнього процесу;
·        приймає рішення про надання додаткових платних послуг;
·        бере участь у розгляді звернень учасників освітнього процесу зпитань роботи закладу.
8.10.7. Рада закладу щорічно звітує на загальних зборах колективу (конференції) про своюроботу.
8.10.8. До Ради закладу обираються пропорційно представники  від педагогічного колективу, батьків і громадськості. Представники в Раді і загальнаїї чисельність  визначаються  загальними  зборами  колективу (конференцією).
Рішення про дострокове припинення  роботи  члена   ради   з будь-яких   причин приймається виключно загальними  зборами колективу(конференцією).
На  чергових виборах склад Ради оновлюється не менше ніжна третину.
8.10.9. Рада працює за  планом,  що  затверджується загальнимизборами колективу (конференцією).
Кількість засідань визначається їх доцільністю.
Рада закладу на установчому засіданні обирає голову,
його заступника, секретаря. Затверджує Положення про Раду, затверджує план
роботи на рік.Головою ради не можуть бути директор та його заступники.Голова ради може бути членом педагогічної ради.
8.10.10. Голова ради в межах наданих йому повноважень:
·                    керує роботою Ради;
·                    відповідає перед загальними зборами (конференцією) за ефективну діяльність Ради;
·                    визначає функціональні обов'язки заступника, секретаря ради та розподіляє обов'язки між членами ради;
·                    бере участь у підготовці і проведенні загальних зборів колективу (конференції);
·                    виносить на обговорення ради питання в позачерговому порядку;
·                    підписує протоколи засідань та інші документи ради;
·                    одноосібно представляє Раду закладу в установах та організаціях з питань, віднесених до повноважень Ради.
8.10.11. Засідання Ради призначає і проводить її голова, а за його тимчасовоївідсутності – заступник. Засідання Ради можуть проводитись також на вимогу більш ніж третини її членів, зініціативи директора закладу, Білозерської селищної ради, відділу освіти, культури молоді та спорту.
З метою сприяння ефективності діяльності Ради до проведення
засідань можуть залучатися (за їх згодою) представники
цього закладу, інших закладівосвіти різних рівнів акредитації, а також підприємств, установ, закладів,громадських організацій, окремі громадяни.
8.10.12. Для вирішення  поточних  питань  Рада  може  створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Складкомісій та зміст їх роботи визначаються Радою.
8.10.13. Рішення Ради приймаються простою більшістю голосів занаявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі  рівної  кількості  голосів вирішальним є голос головиРади.Рішення Ради протоколюються.
Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству таСтатуту закладу,в7-деннийтермін оприлюднюються на сайті закладу.Рішення, прийняте у встановленому порядку, є обов'язковим длявиконання учасниками  освітнього процесу.
Рішення Ради закладу, що не суперечать чинному законодавству, а
також нормативним актам у галузі освіти, прийняті достатньою кількістюголосів та в межах повноважень Ради, обов'язкові для розгляду адміністрацією
закладу.
У разі  незгоди  адміністрації закладу освіти зрішеннямРадистворюється  узгоджувальна комісія,  яка розглядаєспірне питання.
До складукомісіївходять представники органів громадськогосамоврядування, адміністрації, профспілкового комітету закладу.
8.11. При закладі за рішенням засновника може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та Положенням про наглядову (піклувальну) раду закладу.
8.11.1. Наглядова (піклувальна) рада закладу сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
8.11.2. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу з правом дорадчого голосу.
8.11.3. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу не можуть входити працівники цього закладу освіти.
8.11.4. Наглядова (піклувальна) рада має право:
·         брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу та контролювати її виконання;
·         сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
  • аналізувати та оцінювати діяльність закладу та його директора;
·         контролювати виконання бюджету закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором закладу;
·         вносити засновнику закладу подання про заохочення або відкликання директора закладу з підстав, визначених законом;
·         здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та Положенням про наглядову (піклувальну) раду закладу.
8.12. У закладі можуть діяти органи батьківського самоврядування, повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності яких визначаються чинним законодавством та Положеннями про органибатьківського самоврядування закладу.

ХІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

9.1. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло таінші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.
9.2. Майно закладу належить йому на правах,визначених відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування, цього Статуту та укладенихугод.
9.3. Відповідно до Білозерської селищної  ради від 27 лютого  2001 року N 110  за закладом закріплена  земельна ділянка, де розміщуються  будівля закладу, спортивний  майданчик,  ігрові майданчики, господарські будівлі тощо.
9.4. Заклад, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
9.5. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
9.6. Для забезпечення освітнього процесу база закладу складається із групових кімнат, спортивної зали, музичної зали,методичного, медичногокабінетів,кабінетів директора, завгоспатощо.
9.7. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, Примірним переліком матеріально-технічного оснащення та ігрового і навчально-дидактичного обладнання закладу дошкільної освіти, затвердженимМіністерством освіти і науки України.


Х. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

10.1. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту", законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів.
10.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу фінансуються за рахунок коштів Білозерської селищної ради.
10.3. Джерелами фінансування закладу можуть бути кошти:
·        Білозерської селищної ради;
·        кошти освітньої субвенції з державного бюджету;
·        кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування дошкільної освіти для забезпечення виконання вимог Базового компонента;
·        кошти батьків або осіб, які їх замінюють
·        кошти фізичних, юридичних осіб;
·        кошти, отримані за надання платних послуг (за наявності відповідних дозволів);
·        доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
·        благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
·        інші джерела, не заборонені законодавством.
10.4. Закладможе надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Білозерська селищна рада має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
10.5. Кошти, отримані з інших джерел власних надходжень, зберігаються на спецрахунку Білозерської селищної ради і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором закладу.
Контроль за використанням коштів, отриманих з інших джерел власних надходжень, здійснює рада закладу, наглядова (піклувальна) рада, відділ освіти, культури, молоді і спорту, Білозерська селищна рада.
10.6. Заклад має право на:
·       придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів;
·       користування послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи;
·       фінансування за рахунок власних надходжень заходів, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
10.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку визначається директором закладу відповідно до законодавства. За рішенням Білозерської селищної ради бухгалтерський облік закладу здійснюється через централізовану бухгалтерію селищної ради.

ХІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

11.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями, фондами та освітніми асоціаціями.
11.2. Заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, фондами, громадськими об'єднаннями інших країн.
11.3. Участь закладу та педагогічних працівників у міжнародних програмах та проектах здійснюється у встановленому законодавством порядку.

ХІІ. ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ

12.1. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за діяльністю закладу є інституційний аудит, який проводиться один раз на 10 років Державною службою якості освіти.
12.2. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов і здійснюється з метою оцінювання якості освітньої діяльності закладу та вироблення рекомендацій щодо:
  • підвищення якості освітньої діяльності закладу та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.
12.3. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу, Білозерської селищної ради та органу, що здійснив інституційний аудит.
12.4. За результатами проведення інституційного аудиту надаються висновок про якість освітньої діяльності закладу, внутрішню систему забезпечення якості освіти, а також рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладу.

XІІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

13.1. Рішення, про реорганізацію, ліквідацію або перепрофілювання закладу приймає Білозерська селищна рада.
Реорганізація закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом.
13.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу, виявляє її дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
13.3. У випадку реорганізації права та зобов'язаннязакладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених освітніх закладів.
13.4. У разі реорганізації чи ліквідації закладу Білозерська селищна рада зобов’язана забезпечити дітям можливість продовжити здобуття дошкільної освіти.

XІV. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.

Немає коментарів:

Дописати коментар