понеділок, 8 вересня 2014 р.

Аналіз роботи Білозерського ясел-садка № 4 за 2013/2014 навчальний рік


В основу модернізації системи дошкільної освіти покладено пріоритетність її в єдиній національній системі неперервної освіти, а основним завданням визначено своєчасне становлення та повноцінний розвиток життєво компетентної творчої особистості з раннього дитинства.
З цією метою робота нашого садочка направлена на формування у кожного вихованця активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки, озброєння його знаннями та навичками безпечної поведінки вдома, на вулиці, у дитячому садку, збереження і зміцнення здоров’я, формування навичок здорового способу життя. 

У своїй діяльності ясла-садок керується Конституцією України, власним Статутом, Положенням про дошкільний навчальний заклад, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку».
На виконання листа Міністерства освіти і науки України «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» від 07.05.2007р. №1-9-263 складено списки дітей від 0 до 6 років.
Контингент дітей у яслах-садку складає 163 дитини, з них 36 дітей      різного віку охоплені соціально-педагогічним патронатом.
Роботу колективу було спрямовано на вирішення завдань.
1. Створити безпечний розвивальний життєвий простір (природний, предметно-ігровий, соціальний) та налагодити систему роботи з безпеки життєдіяльності з дітьми, педагогами та батьками.
2. Розвивати творчий потенціал дошкільника засобами художньо-мовленнєвої та театралізованої діяльності.
3. Формувати основні фізичні якості, рухові уміння, навички безпечної життєдіяльності шляхом запровадження традиційних та нетрадиційних форм та засобів фізичного виховання.
На вирішення завдань було проведено ряд заходів, а саме:
-                     Загальні батьківські збори (вересень 2013 р.) та тему: «Безпеки дитини – вимога часу», «Про здоров’я дитини в новому Базовому компоненті дошкільної освіти».
-                     Засідання батьківських комітетів по потребі з проблем створення розвивального життєвого простору дошкільнят в групових кімнатах та на ігрових майданчиках, поповнення спортивно-ігрового інвентарю для проведення фізичних вправ та ігор спортивного характеру.
-                     Обладнання спортивного майданчика згідно вимог Базового компоненту дошкільної освіти.
-                     Проведення ІІ етапу конкурсу на кращий ігровий майданчик.
З цією метою чотири рази на рік проведено спортивні змагання на базі дітей старшого дошкільного віку.
І змагання «Перші кроки» вересень 2013 року
ІІ змагання «Веселі старти» листопад 2013 року
ІІІ змагання «Веселі старти» лютий 2014 року
ІV змагання «Веселі старти» квітень 2014 року.
У грудні 2013 року прийняли участь у І етапі Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах Білозерського району, на якому посіли ІІІ місце.
Щомісяця (останній день) згідно плану роботи проведені Дні фізкультури та здоров’я за участю дітей усіх вікових груп.
Фізкультурно-оздоровча робота в яслах-садку проводилася в системі:
-                     ранкова гімнастика щодня згідно розкладу та вікових особливостей;
-                     гімнастика пробудження після сну;
-                     ризький метод загартування;
-                     фізкультурні заняття 2 рази на тиждень у спортивній залі, в останні дні у вигляді спортивних ігор, рухливих, народних, екскурсій, пішохідних переходів за межі ясел-садка, екскурсій-оглядів по території ясел-садка (молодший та ранній вік) фізхвилинка та фізпаузи.
Поряд з традиційними методами роботи використовувалися нетрадиційні методики, такі як:
-         казкотерапія (починаючи з раннього віку);
-         пісочна терапія;
-         ароматерапія;
-         елементи фітболу;
-         психогімнастика;
-         дихальна гімнастика;
-         пальчикова гімнастика.
Моніторинг рухової активності дітей вказує на те, що 15% дітей не достатньо володіють навичками стрибків з місця, а старший дошкільний вік – з розбігу за браком ями для стрибків.
Тому на новий навчальний рік першочерговим завданням стане обладнання спортивного майданчика різним нетрадиційним обладнанням: ями для стрибків з місця та розбігу, кошика для метання м’ячів, бігових доріжок, оздоровчих доріжок чи стежин.
У вересні-жовтні 2013 року продовжено роботу над створенням розвивального життєвого простору дошкільнят як у групових кімнатах, так і на ігрових майданчиках.
З цією метою за батьківські кошти придбано 30 стільців дитячих у нову групу (серпень 2013 року) на суму 1500 грн., стінки для ігрових та розвивальних ігор на суму 8 000 грн., стінки для кухонного, столового посуду, нові мийки на суму 7 350 грн.
Ігрові майданчики груп поповнено пісочними наборами, машинами, гойдалками.
Питання дизайну буде вирішено в наступному навчальному році.
Творчий потенціал дошкільника сформовано за допомогою засобів художньо-мовленнєвої та театралізованої діяльності. Креативні здібності розвиваються не тільки під час занять з зображувального та музичного мистецтва, а й під час роботи гуртка «Тістопластика». З цією метою, починаючи з раннього віку, впроваджувалась програма «Пізнаємо світ пальчиками». У практиці роботи з дітьми було широко використано ігрові вправи та казки для розвитку моторики та моделювання на заняттях з дітьми старшого дошкільного віку. Також ясла-садок прийняв участь у Всеукраїнському фестивалі театральної діяльності.
Як підсумок проведена тематична перевірка в молодшій та середній групах. Результати перевірки свідчать, що стан мовленнєво-креативних здібностей під час ігор-драматизацій та різних видів театрів потребує подальшого вдосконалення та поповнення матеріальної бази з даного питання.
В цьому напрямку буде продовжена робота з даної проблеми.
Рішення педрад виконано на 90%. Методичні заходи було направлено на усунення недоліків з питань розвитку пізнавальних та креативних здібностей дошкільнят згідно вимог програми «Дитина», на виконання інструктивно-методичних листів, рекомендацій, пам’яток РМК відділу освіти.
Узагальнені результати визначення компетентності дітей старшої дошкільної групи згідно вимог програми «Дитина» свідчать, що із 30 дітей старшого дошкільного віку високий рівень мають 18 дітей, достатній – 11дітей, низький – 1 дитина, яка за станом здоров’я залишається на наступний рік.

Немає коментарів:

Дописати коментар