Чи задумувались ви, де бере початок комплекс жертви
або потреба у агресивній поведінці стосовно інших. Мало хто з дорослих розуміє про булінг чи
мав змогу стикатися з цим явищем в дитячому садку. З яких причин і як дитина ще дошкільного віку
стає жертвою булінгу?
Що взагалі це за поняття Булінг (походить від англ. слова to
bull — переслідувати).
Хто є ініціатором булінгу в дитсадку?
Жорстоку поведінку серед дітей дошкільного віку в садку найчастіше провокують дорослі. Дошкільнята одразу сприймають ставлення дорослих, які для них є авторитетом, до інших і, так би мовити, беруть це ставлення за зразок. Дошкільнята починають цькувати дітей чи окрему дитину, якщо:
вихователь або помічник вихователя: – зневажливо і негативно ставиться до дитини, яка, можливо, часто
плаче або невпевнена в собі, не звертає увагу на скаргу дитини, що її образили
однолітки, насміхається із зовнішнього вигляду дитини, недоброзичливо висловлюється про
дитину чи її батьків, проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної
особливостей дитини батьки або члени сім’ї: – б'ють та ображають дитину вдома –
принижують дитину у присутності інших дітей – проявляють сліпу любов та
виконують усі забаганки дитини – ставляться до своєї дитини як до неповноцінної
особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).
Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного
психолога та соціального педагога, адже тільки вони мають допомогти дітям налагодити партнерські
взаємини з однолітками у групі.
Саме тому ми розробили у садочку план заходів, спрямованих на
запобігання та протидію булінгу, з яким ви можете ознайомитися нижче.
№
|
Назва заходу
|
Цільова аудиторія
|
Термін проведення
|
Відповідальний
|
1.
|
Тренінгове заняття «Протидія булінгу в дитячому середовищі».
|
Вихователі усіх груп
|
Протягом року
|
Вихователь-методист
|
3.
|
|
Вихователі усіх груп, технічний персонал
|
Протягом року
|
Вихователі старших груп
|
4.
|
Квест «Подолаємо конфлікти дружною командою».
|
Діти середньої та старшої груп
|
Жовтень 2020
|
Вихователі середньої та старшої груп
|
5.
|
Перегляд відеопрезентацій «Булінг в закладах освіти. Як його розпізнати»,
«Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини».
|
Вихователі старших груп, батьки
|
Листопад-Грудень 2020 року
|
Вихователь-методист
|
6.
|
Вивчення законодавчих документів, практика протидії цькуванню
|
Батьки
|
Протягом року
|
Вихователі усіх груп
|
7.
|
Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для
своєї дитини.
|
Батьки
|
Грудень
Травень
|
Вихователі усіх груп
|
8.
|
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх
стосунків.
|
Всі вікові групи
|
Січень -лютий
|
Вихователі груп
|
9.
|
Створення морально безпечного освітнього середовища, формування
позитивного мікроклімату та толерантної поведінки в ході годин спілкування.
|
Середня та старші групи
|
Протягом року
|
Вихователі усіх груп
|
10.
|
Профілактична робота з вихованцями з питань попередження знущання над одногрупниками
|
Старші групи
|
Постійно
|
Вихователі старших груп
|
12.
|
Профілактична робота з батьками, спрямована на навчання батьків
позитивних методів виховання
|
Батьки
|
Постійно
|
Вихователі усіх груп
|
Немає коментарів:
Дописати коментар